

Du kan gøre rigtig mange ting for at få en god hjemmeside. Du kan skrive gode tekster, optimere dine billeder. Gøre siden overskuelig og brugervenlig og meget, meget mere.
Men der er en ting som kun kan siges igen og igen. Lige meget hvor meget du gør for at få en bedre webshop, så får du ingen kunder hvis ikke de ved at du er der.
Det handler om synlighed i første omgang hvis du ønsker succes med din webshop eller hjemmeside.
Det gælder uanset om du sælger fødevarer, eller arbejder som livsstilscoach.
Bliv fundet
Forestil dig at din cykel punkterede og du lige var flyttet til området, hvad ville du gøre? Tage din cykel og begynde at gå rundt på gaderne og håbe på du kommer forbi en cykelsmed? Nej vel?
Som over 90% af resten af befolkningen ville du med stor sandsynlighed tænde din computer, finde søgemaskinen frem og skrive “Cykelsmed i nærheden” eller lignende.
Du kan sammenligne internettet og søgemaskinerne lidt med datidens gamle telefonbøger og vejvisere. Det er her dine kunder kan finde dig, og det er her du skal gøre en indsats hvis du vil være med blandt de webshops der rent faktisk bliver set.
Start med at finde ud af hvad dine kunder vil have
E-handlen har åbnet op for meget mere konkurrence. Skulle man have en hat før i tiden, så kørte man ikke til den anden ende af landet for at købe en hat, nej man gik ned til den lokale hattemager eller hatteforretning og fandt en man kunne lide, og købte den.
I dag kan du som regel vælge imellem 5 – 10 eller mange flere webshops når du søger på et produkt online.
Derfor handler det for dig om at finde ud af hvad dine kunder har brug for, og hvad de søger på.
Der er nemlig bare sjældent hat, men meget mere specifikt som f.eks. rød hat, eller hat til kvinder osv.
Og jo mere du kan indsnævre dette, jo nemmere har du ved at blive synlig på nettet.
Du kan ikke være dygtig til det hele
Som indehaver af en webshop har du sikkert allerede måtte tilegne dig flere nye evner. Det kan være viden om indkøb, læring om regnskab, skat og moms, evner som tekstforfatter eller grafiker og meget mere.
Vi mennesker kan bare ikke være dygtige til alt, og ofte er det meget bedre givet ud at hente hjælp udefra, og uddelegere opgaver til nogen der ved mere om det end vi selv gør.
Når du uddelegerer de opgaver du ikke selv er særlig god til, så kan du koncentrere dig om din forretning, dine kunder og om at blive ved med at tjene penge eller hvad du nu ellers er god til, hvilket ofte er givet meget bedre ud når det kommer til stykket.
Hvis du skal bruge 30 timer på at sætte dig ind i hvordan man skaber synlighed, og yderligere 15 på rent faktisk at gøre det, hvor meget omsætning ville du så kunne skabe i samme periode?