Til dig der søger efter en medarbejder

Er du en person eller virksomhed, der søger efter en god medarbejder? Og hvad definerer en god medarbejder egentlig? Det kan være forskelligt alt efter, hvad man søger. Der er nemlig mange gode medarbejdere til lige det, man har brug for.

Den gode medarbejder

Hvad er en god medarbejder? Dette spørgsmål kan svares på mange forskellige måder alt efter om der er tale om en rekruttering til fashion design eller rekruttering til regnskab.

En god medarbejder generelt er en person, der er gode til at udføre deres job samt gode til at foretage forbedringer. En medarbejder skal være professionel og høflig til dem, personen snakker med.

En god medarbejder fortæller desuden sandheden om vanskelige emner, såsom arbejdsbyrde, balance mellem arbejde og privatliv, vanskelige kunder eller kolleger, så personen kan få noget hjælp og måske selv komme med gode idéer eller hører andres idéer. Gode medarbejdere adresserer og løser konflikter på en moden måde og bevarer respekten for de involverede og dermed kan dette skabe en stærkere relation på arbejdspladsen.

En vigtig evne er evnen til at samarbejde med andre mennesker – sommetider mennesker med andre perspektiver og holdninger, som også kan være med til at give en ny viden og dermed forbedre teamet.

Teamwork i en virksomhed

Det er vigtigt, at alle har en rolle i et teamwork så alle kan føle sig hørt og set og dermed føle sig en del af teamet og arbejdet, der bliver fortaget. Hvert medlem af teamet bidrager nemlig til det endelige resultat.

I et teamwork kan man også få en masse viden og andre perspektiver, man måske selv ikke havde tænkt på. Man lærer at være åben for andres holdninger og acceptere at alle har forskellige idéer og perspektiver. Teamwork er med til at støtte en, hvis man har brug for hjælp – på den måde stor man aldrig alene.